Bercuti ke Perth dan Western Australia Day 3: Indahnya Albany!!

by - 08:49

Assalamualaikum w.b.t

So macam biasa hari ketiga kami di Albany nih kami perlu bgn awal utk masak brekfes and bekal.... malam semalam dapat call dr Air Asia Perth utk aku collect bag kami yang hilang tuh di office Air Asia, Perth Airport....rupanya aku dimaklumkan yg staff Air Asia lupe nak tag bag kami mase kami check in luggage di KLIA..... haih.... mereka cuai, aku plak x check... dua2 pon salah,... biaselah human error kan... so redha dan terima sebagai pengajaran.... so hr nih lepas cover attraction kat Albany town nih kami akan terus ke Perth Airport utk urusan claim bag... Jom tgk tpt penginapan kedua kami di Park Avenue Holiday Units. Yg nih pon hakak bagi 5 🌟... best sgt...semuanya lengkap and selesa...

Sign board tepi jalan, senang nampak

Unit kami yg hujung skali... yg ade pokok kuning tuh... Parking btol2 mengadap unit masing2... xyah jalan jauh2.

Park Avenue Holiday Units: Bilik Utama... ade jam radio kat bedside table tuh... bila on radio keluar lagu english classic... mmg feel habis la... huhuhu

Park Avenue Holiday Units: Bilik Kedua

Humaira yang happy memanjang, cuaca sejuk barangkali :)

Accomodation yang lengkap dan selesa.

Lepas checkout kami trus ronda2 sekitar Albany Town.... Subhanallah cantiknyer.... rase Augusta dah cantik dah... sampai Albany rupanya lagi cantik berganda... Sape pernah tgk cite The Stamford Wives? ce angkat tgn....hehe... Ingatkan rumah2 cantik mcm dlm filem tuh cuma wujud dlm khayalan... rupanya mmg wujud kat Albany nih.... aku plak rase mcm dlm mimpi.... huhuhu.... maaflah akak jakun... biase pegi third world country.... even pernah gi singapore... tapi jauh beza dgn Aussie... Singapore padat dan byk apartment.... tp kat Albany nih nak carik bangunan tinggi pon payah.... pastuh lengkap lah... banyak park yg menghijau.... tasik... pantai... nanges 😭😭😭. Serius tak cukup satu hari untuk menikmati keindahan Albany... at least 2 days... harap maklum ye bagi yg tgh plan itinerary tuh... nnti nyesal cam aku... heheh....

At one of the park...tasik, fountain, burung, kehijauan... perfect.

Albany nih town die agak besar jugak compared to Augusta... banyaaak attractions yg kite bleh pegi... mmg worth it klu spend few days kat sni.... so lps pusing2 dengan penuh kekaguman kami singgah di one of the parks kat situ.... ahhh relax habis!! then kami ke pantai yg paling dekat dgn penginapan kami.... tak sure nama pantai tuh ape... rase mcm Middleton Beach tapi kat situ banyak btol kapal layar milik locals park kat situ.... bagi Humaira main2 ngan burung yg banyak kat situ.... then kami trus ke attraction yg paling popular kat Albany nih iaitu The Gap and Natural Bridge....

Sebahagian rumah yg mengadap park.. xyah nak ade security Nepal... hahaha

Kebanyakan rumah kat australia nih ade garage khas utk kereta and stor

I bercuti pon bawak personal photographer jugak hokeey:)

The Natural Bridge

Nampak tak platform tuh? Klu time ade ombak air bleh merecik smpai ke atas and angin kuat sgt.

Kaki rasa tak jejak ditiup angin

Indah sungguh ciptaan Allah

Tak jauh dr The Gap nih ade Albany Wind Farm....  cantik btol view... oh ye masuk ke The Gap ngan Albany Wind Farm nih free yer.... so enjoy!

Lps puas bergambar and menikmati pemandangan, kami pusing2 town sebelum bertolak balik ke Perth City and check in homestay yg telah kami book dgn Airbnb di Leederville. See u in Day 4 entry! Thanks for reading.....